2011. február 7., hétfő

Gépterem

Haladok. Lassan, de biztosan. Itt Kongóban minden megvan ami az élethez kell: víz- és elektromos hálózat, gázfűtésre nincs szükség, de szén és petróleum van a főzéshez. A probléma csak annyi, hogy az ellátás ingadozó. Azaz szén és petróleum mindig van, elég kimennem az utcára, és a sarkon mindent megvehetek. Vizet meg raktározunk, és abból fürdünk. Semmi gond! Node a villany...
Informatikusként jöttem Afrikába, tehát végzem a munkámat. Az elején még egészen egyszerű volt: állapot felmérés, gépterem bepakolása, válogatás, leltár, a gépek átvizsgálása, megnézni, hogy mi hiányzik, mi van meg. Ezzel el is ment pár nap, megvoltam áram nélkül. Egy homályos terem, a sarokban pár varrógép, mert a varrásóra is itt van. A varrószakkörös lányok minden reggel kiseprik a homokot, amit behord a szél, vagy mi a cipőnkkel. Ez az egyetlen terem, ahol nem csak rács van az ablakokon, hanem üveg is. Még egy lezárható szekrényt is találtam az alkatrészeknek. Tetszik nekem ez a hely!
Múlt héten aztán megpróbáltam elérni, hogy végre bekapcsolhassam a gépeket. Rögtön 3 lehetőségem is volt: napelemek, egy generátor, és a városi elektromos hálózat. Csakhogy a napelemek az iroda miatt vannak, ahol van 4 db laptop és egy nyomtató. Ezeken felül, ha rákötök egy asztali gépet a feszültség vészesen leugrik, és általában leveri az invertert. A generátor sajnos túl hangos, zavarná a tanítást. A városi hálózat pedig még nem ért ide. Épp ássák, pár utcával arrébb.
A napelemek mellett döntöttem. Próbáltál már operációs rendszert telepíteni meg-megszakadó elektromos ellátás mellett? A héten volt és lesz belőle bőven részem. Haladok. Lassan, de biztosan.

Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése